Salam Maal Hijrah 1430

8:58 PM Edit This 2 Comments »
before it is too late, i would like to wish you all
salam maal hijrah 1430 M


SEDIKIT PERINGATAN
Hanya Ingin Mengingatkan ...
Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali ...
1. Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,maka banyaklah bacaan "lah ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

aku sedar aku ini manusia
sering terleka
dengan dugaan dunia
apa yang penting
aku masih seronok berfikir
berfikir dimana silapnya tingkah aku
bagaimana aku harus berubah
ke arah kebaikan
dan berusaha
walaupun
kadangkala tewas juga

^^ini selingan^^
apa harus aku buat
lagi sebulan lebih nk fly nih?
i tried to appreciate all these precious moment
with my family and friends here..
but i'm afraid that i'll be vulnerable
to my emotion~

kepada rakan2,
sesiapa jua yang bergelar kawan atau sahabat aku,
rindunye~

2 comments:

Anonymous said...

thanks...

tiArA EmiLY said...

u are welcome~